lördag 6 januari 2018

Jag väger mindre än de flesta älgar och har fluffigare ben än de har

Det kan kanske tyckas vara en underlig rubrik men en del sanningar drabbar mig under promenader och så blev det idag. En älg hade promenerat i våra gamla spår vid ån. Nu skulle man kunna tycka att det är positivt med att någon älg trampar upp stigen men icke. Resultatet av det blir nämligen riktigt djupa spår och givetvis råkade jag kliva i dem ibland. Det som hände då var att jag sjönk ner till en bit upp på låret och eftersom älgen har smalare ben än mig fastnade jag lite lätt. Efter ett tag blev det rätt jobbigt. Även Lexus tyckte att det var lite jobbigt efter ett tag att pulsa.


När det gäller Lexus så har han nu börjat få den nya medicinen som jag för tillfället inte minns namnet på och jag orkar inte gå och kolla. Nu håller jag tummarna för att den kommer att vara snällare mot hans mage.

3 kommentarer:

  1. Åh gud, jag hade nog bara stått kvar där tills jag möglade när jag sjönk ner. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände för att bara lägga mig ner men misstänkte att det skulle göra att hundarna skulle studsa på mig och mosa kameran

      Radera
    2. Ja just det, du har ju det problemet. :D

      Radera