tisdag 2 januari 2018

Finns en anledning till att jag undviker apoteket så mycket som möjligt

Eftersom det är vardag idag igen så blev det ett samtal till veterinären på morgonen. Bokade tid åt Freyja för vaccination och bad om recept på annan medicin till Lexus. Båda sakerna gick bra att ordna men så gäller det då att få ut medicinen också. Där blev det lite problem. Medicinen fanns inte inne och eftersom närmaste apotek är ohyggligt sega så är budskapet att vi med tur får medicinen på fredag. Det känns inte så kul att behöva vänta ytterligare dagar men det finns inget att göra åt det. Det som däremot är positivt är att jag inte sett någon ökad stelhet på Lexus fast han har skuttat i snö några dagar. Mest har det blivit koppelpromenader på vägen eftersom det är så mycket snö så det har nog gjort att han inte har ansträngt sig för mycket. Sedan så tror jag nog att glukosamin och msm som han får varje dag hjälper till lite.

3 kommentarer:

  1. Hade det funkat med Apotea? Eller ni kanske inte fick e-recept? Apotea har alltid haft katternas mediciner men jag vet ju iofs inte hur de levererar i dina krokar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var ett vanligt recept på papper. Annars hade jag beställt på nätet för det hade garanterat gått fortare

      Radera
    2. Jag avskyr pappersrecept nuförtiden, just av den anledningen. Man är begränsad till fysiska apotek och om man bor så som ni gör är man vackert hänvisad till att vänta.

      Radera