tisdag 1 augusti 2017

Vimsig bärplockare och trasigt vildsvin

Är två roller som jag agerat idag, det går även att säga att jag har lagt ett personspår och ett viltspår men det låter inte lika roligt. En annan fördel med att agera vimsig bärplockare istället för att säga att man lägger personspår är att en vimsig bärplockare naturligtvis stannar till och äter blåbär medan sannolikheten för att en spårläggare gör det inte är lika stor. Hade jag gått in i rollen helt borde jag ha lagt en kaffetermos och kanske bilnycklar i spåret men det får finnas gränser. Det som krävdes för mina roller var det här.

 En klöv, spårapporter, spårmarkeringar, spårlinan behövs inte direkt för att lägga spår men den blev med på bild ändå.
Personspåret var inte helt otippat till Lexus och det blev ca 200-300m med två spårapporter och en slutapport. Liggtiden blev bara runt 30min för det började bi lite för mörkt och jag kände inte för att gå spåret i regn. Nu hade jag inga förhoppningar alls för hur det skulle gå för det var för länge sedan som han spårade.
Han gick lite för mycket på vindvittring men det är också det enda jag kan klaga på. Vid första spårapporten stannade han och stod stilla och fick massa beröm. Nästa spårapport tog han upp och kom till mig med och så blev det mer beröm och samma sak hände med slutapporten. Det syntes även att han tyckte att det var kul och då blir det såklart ännu roligare för mig.
Viltspåret ska Freyja gå imorgon och det blev en återgång, en halvdan lega, spetsvinklar och lite mer. Inte ett mästerverk när det kommer till spår men jag var trött och huvudsaken är att Freyja får spåra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar