måndag 31 juli 2017

Ett udda problem

Det känns det i alla fall som jag har haft med Lexus hela hans liv när det gäller träning. Och det är att det är så jäkla svårt att få in kommandon i hans huvud. Vi kan ha tränat något hur många gånger som helst och det har känts som om han har förstått vad kommandot innebär och sedan är det bara borta ur hans huvud. Det är inte något problem som jag har haft med andra hundar, andra hundar=andra problem. Nu är det svårt att veta om det beror på att Lexus träning varit så sporadisk men det tror jag ändå inte eftersom han i perioder tränats mer regelbundet.
Kommandot fot minns han i alla fall även om positionen inte var perfekt idag.
Lite lätt frustrerande är det att upptäcka gång på gång att han inte förstår vad jag ber honom om.Som tur är så har han arbetslust och samarbetsvilja och eftersom vi med största sannolikhet aldrig kommer tävla så är det ingen katastrof. Om jag bara skulle kunna släppa att allt måste bli perfekt så skulle det vara ännu bättre

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Han är duktig. Det är alltid lika kul att se hur glad han blir så fort vi hittar på något

      Radera