tisdag 14 mars 2017

Första svanarna

På fm såg jag för första gången i år svanar, tidigare har jag bara hört dem men inte sett när de flugit förbi. Med det i bakhuvudet hoppades jag på att få se några svanar var de brukar hålla till varje år. Jag gick och spanade och spanade på svanarnas vanliga platser när vi var ute på promenaden men inga syntes till. Plötsligt var det något som fångade min blick på en plats var svanarna inte bruka vara och jag pulsade lite i snö för att se bättre. På långt avstånd kunde jag se ett par sångsvanar. Några fantastiska bilder blev det inte men här är två bilder.


2 kommentarer:

  1. Vilket vårtecken! Jag läste också i dag i en fågelgrupp för norra Sverige på Facebook att någon (till sin förvåning visserligen) hört svanar i dag. Så nu är de på gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är härligt att se och höra att våren är på väg

      Radera