tisdag 8 mars 2016

Väldigt generöst

Vi har funderat på att byta mat till hundarna. Anledningen till det är att Lexus luktar och båda har väldigt fula trampdynor. För att reda ut vad som skulle kunna vara ett lämpligt foder så har jag googlat och funderat. Ett foder som är en möjlig kandidat är Magnusson, att det är svenskt känns viktigt för mig. När jag då googlade runt och läste på Magnussons hemsida så upptäckte jag att man kunde beställa en provpåse med foder och givetvis gjorde jag det. I dag låg det ett paket i brevlådan vilket förvirrade mig för paket dyker mest upp när jag har beställt medicin. Nu visade det sig att det var från Magnusson.
Till min stora förvåning så var de så generösa att de skickade ett paket på 600g.
Så här såg det ut när hundarna fick provsmaka. Freyja har redan hunnit äta upp sin bit och försöker sno av Lexus

4 kommentarer:

  1. För 100 år sedan så testade jag Magnussons allra första foder på Uzie men hon svällde upp som en boll av allt vete som var i det. M&B verkar däremot jättebra och det är utmärkt att det är svenskt. Hoppas att det funkar bättre på hundarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det kommer fungera. Lär få köpa en säck sedan när det vanliga fodret är mer på upphällning så får vi se om det fungerar. Freyja oroar jag mig inte för men Lexus är känsligare. Jäkla bök med att hitta ett foder som man själv tycker verkar bra och som passar hundarna

      Radera
    2. Det är en himla djungel, jag är så otroligt glad att jag hittade Bravo till Uzie som hon både fick i sig lagom av och ändå gick ner i vikt när hon behövde det. Men färskfoder funkar inte heller på alla hundar och alla har inte möjlighet att använda det, så enkelt är det ju men det finns ju så jäkla många torrfoder och det är det som blir en djungel för man ska reda ut ingredienser, halter av allt, ursprung, eventuella tillsatser och så jämföra priser och innehåll mellan olika foder. Argh! Om Bravo fortfarande existerar när/om jag skaffar hund igen så kommer jag att köra på det och använda något valptillskott i början, annars VoH (om det finns då) men det är för att jag ju bor så att jag har enormt lätt att få tag i färskfoder, jag är bortskämd.

      Radera
  2. Det där är faktiskt fodret som Balder äter. Jag hade väl föredragit mindre spannmål, men jag gillar att det är svenskt och att jag förstår vad det är för ingredienser. :-) Det var en period när jag tyckte att Balder blev plufsig av det, men inte nu. Jag blandar i mer köttiga saker ibland också.

    SvaraRadera