söndag 15 november 2015

Se på fan ett till inlägg idag

Det var väl en fin rubrik? Det blev ett objektiv med autofokus som fick följa med ut för jag hade en tanke på vad jag ville fota. Dimman låg fint när vi gav oss ut och min tanke var att någon artig älg skulle trava fint över en myr. Det skulle nämligen bli en väldigt fin bild. Fast tappert letande så fann vi ingen artig älg som ville vara med på bild. Hundarna hjälpte mig att spana men inte ens det hjälpte.


Om någon tycker att Lexus framben ser konstiga ut så beror det på att jag gick lös med en sax och kapade pälsen ordentligt. Jag kände mig nämligen lite för trött på att trassla ut torkad ljung som alltid fastnar där efter varje promenad i skogen.
Istället för en älg så fick det bli ett kort på ett träd och inte ens dimman fanns kvar vid det laget.

3 kommentarer:

  1. Det var mycket dåligt av älgar och dimma att inte samarbeta med din vision tycker jag.
    Jag hade inte tänkt på Lexus ben om du inte pekat ut dem, det är klart att pälsen är kort men det ser inte helknäppt ut och funktionaliteten kommer ändå först när man inte ställer ut. Bra gjort att "saxa"!

    SvaraRadera
  2. Nä utställning är verkligen inte min grej. Ser det enbart som slöseri med pengar och tid, rätt övertygad om att de flesta hundar hellre ägnar sig åt något annat

    SvaraRadera
  3. Verkligen. Jag tycker dessutom att det verkar menligt på avel och hundhållning, det är tämligen uppenbart med tanke på hur vissa (många) raser utvecklats negativt under årtionden av utställning.

    SvaraRadera