lördag 18 april 2015

Kaos

Är ett väldigt passande ord för hur det ser ut i vårt kök. För ca 2v sedan kom jag på tanken att det var dags att göra något åt köket. Skitiga tapeter, brunt runt fönsterna och lackad träpanel i taket är ju inte så roligt i längden. Så jag började riva ner tapeter,tvätta taket och kladda med färg. Nu tog jag tyvärr inga ordentliga före bilder men på den här bilden kan man i alla fall se hur taket såg ut och hur mörkt det var runt fönsterna. Det var samma mörka färg på portalen eller vad man ska kalla det för som visade gränsen mellan matplats och kök.

Så här ser det ut nu. Riktigt kaos men sakta men säkert går det framåt.

Bröstpanelen som syns på högra sidan ska målas vit så fort hela är uppe så matplats utrymmet kommer att vara grönt och vitt. Köksdelen håller jag på och målar vit. Jag ser fram emot när allt är färdigt så det slipper vara så mycket kaos i köket. Det känns väldigt mycket ljusare och trevligare så det är helt klart värt slitet även om det tar ett tag till. Jag orkar inte hålla på så länge varje dag så det är därför det går långsamt.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är, det blir ju superfint! Det är snyggt med panel tycker jag, inte alltid iofs men där passar det ju jättebra. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. En tanke med panelen var att det ska bli lättare att hålla rent. Hundarna har en förmåga att stänka mat på väggen när de äter och det känns smidigt då att ha panel som tål mer rengöring än tapet eller målad vägg.

      Radera
  2. Jättefint med taket, jag har också upplevt hur ljust och stort det könns efter att taket har vitmålats. Och precis sån där panel skulle jag också vilja ha i köket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det är riktigt häftigt att det blir så stor skillnad när taket blir ljusare. Nu längtar jag till det blir ordning i köket igen

      Radera