lördag 14 mars 2015

Borde väl ta och göra av med pengar

Nu är det inget som roar mig, föredrar att ha pengar på kontot. Att jag måste ta och göra av med pengar beror på att det i år är dags för Lexus att göra MT så jag måste bli medlem i brukshundklubben igen. Självfallet så blir det Mora Bk som jag blir medlem i igen. Hellre medlem i en klubb en bit bort där man känner sig välkommen istället för att vara medlem i en klubb närmare som man inte vill åka till. Jag hade önskat att Lexus och jag var klara för lydnad/brukstävlande men det är vi inte. Så länge som jag inte orkar koncentrera mig ordentligt så blir det ingen vettig träning utan det blir mer aktivering. Hur han kommer att klara ett MT vet jag ej. Med Toker så visste jag på förhand att han skulle bli godkänd så kan jag inte säga om Lexus. Lexus är inte alls lika social och så känner jag honom så jag kan ana mig till svårigheterna och jag gissar att de kommer att vara hantering och sen är jag inte helt säker på att han kommer att ta sig förbi pappfigurerna och så är han ibland ljudkänslig. Risken är att han låser sig på pappfigurerna och bara står och skäller på dem. Skärpa har han och jag tro att han kommer plocka fram den. Det finns säkert en del som undrar varför någon gör MT med en hund som den inte är säker på kommer bli godkänd. Anledningen för mig är enkel jag tycker att det är roligt att se hur hunden reagerar och det är viktigt för rasen att så många hundar som möjligt blir utvärderade. När vi gör ett MT vet jag ej men under året blir det eftersom Lexus blir 4år nästa år

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du tänker helt rätt, det är superviktigt för rasen att man gör MH/BPH/MT (vad som nu bör/ska göras beroende på ras) oavsett om hunden blir godkänd eller inte. Många tar det som ett personligt nederlag om hunden inte blir godkänd eller inte får bra poäng, för att inte tala om de som tränar på MH-moment innan... *arg* Och ja, man blir hellre medlem i en klubb som är trevlig än motsatsen - det är fan att det ska sitta otrevliga människor och vara tongivande på klubbar både här och där i landet. :-| Hoppas att det blir bra i Mora.

    SvaraRadera