onsdag 17 september 2014

Seg morgon

Nu skulle man kunna tro att det beror på att jag gick och lade mig för sent men så var det inte utan anledningen heter Freyja. Om någon har missat det så är både Freyja och Yana prinsessor som har åsikter om hur saker ska vara. Igår när vi gick och lade oss så var Freyja den som sist tog sig in i sovrummet vilket innebar att det fanns en korg ledigt. Om man är bayrare så duger inte vilken sovplats som helst utan det finns naturligtvis en korg som står bättre än de andra. En av korgarna står bredvid elementet och eftersom det både är varmt och mjukt i den korgen så är den bäst. Problemet var bara att Yana hade lagt sig i den, i det läget kan man tycka att Freyja skulle ha accepterat att den bästa platsen var upptagen och gått och lagt sig i den lediga korgen. Så resonerar givetvis inte Freyja. Hon började med att skälla på Yana så att hon skulle flytta på sig, givetvis flyttade inte Yana sig och vi sa åt Freyja. Det är så klart inte godkänt här i huset att försöka tvinga sitt "syskon" att flytta sig. Nu gav inte Freyja upp så lätt utan när den metoden inte fungerade tyckte hon att en bra lösning var att lägga sig på min rygg. Att sova på min rygg är inte heller godkänt så när det inte fungerade ändrade hon taktik. Sista metoden för att föröka få sin vilja igenom gick ut på att hon promenerade runt i sovrummet muttrandes samtidigt som hon trummade med frambenen på golvet. Hur länge hon ägnade sig åt det vet jag faktiskt inte riktigt för jag somnade efter ca 30 min.

Kommer jag ihåg det så ska jag ta och filma henne någon gång när hon går och stampar/trummar med frambenen. Det är nämligen en metod hon ofta använder sig av när hon vill något. Det är svårt att veta om hundarna är som de är för att de delar hem med mig eller om de bara är speciella.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Bayrarna (ja Lexus också) verkar vara riktiga personligheter, trumma med benen och hacka tänder. :D

    SvaraRadera
  2. det är nog olika hur hundar protesterar mellan sig men att trumma med frambenen har jag inte sett någon hund gjort i protestsyfte

    SvaraRadera