lördag 24 maj 2014

Idag skulle gruset ut

Och så här ser det ut nu.
Det ser kanske inte riktigt ut som om vi har spridit gruset på uppfarten och det är helt korrekt. Det tippades i en hög igår och högen ser precis likadan ut som den gjorde då. Ursäkten för dagen är att det har regnat i stort sett hela tiden. Istället blev det en vända in till Malung och ett besök på Lövgrens utemiljö. Med oss därifrån fick vi två påsar med lite växter.
Vi hade pratat ett tag om att köpa lite till trädgården och nu blev det gjort. Jag trotsade regnet och planterade lite fort.
Nu i efterhand ångrar jag lite att jag inte även köpte fjärilslavendel men det finns inget som hindrar mig från att köpa det nästa gång i Malung. Det mesta som vi köpt genom åren har faktiskt överlevt och det börjar nu se riktigt trevligt ut när växterna har haft några år på sig att växa. Något som jag blir glad över varje år är när en klematis börjar växa så det går att se att den har klarat ännu en vinter. Det är en margot koster och när den börjar blomma är det riktigt vackert. Den har börjat växa lite sakta så även i år räknar jag med att den tänker blomma.

1 kommentar:

  1. Åh, lavendel och klematis! <3 Favoriter hos mig men jag har ju bara balkong. :-(

    SvaraRadera