torsdag 29 maj 2014

Attans

Idag blev det en promenad när hundarna mest gick i koppel. Eftersom jag hade Lexus kopplad lullade jag mest på och tittade mig omkring och var allmänt rätt ouppmärksam. Sen ropade sambon till och jag hörde något. Och en stor stor fågel flög iväg. I ett sånt läge blir jag alltid sur på mig själv att jag inte hade varit lite mer uppmärksam så jag hade haft en chans att ta en bild på fågeln. Jag har inte en aning om vad det var men en brun/röd rovfågel var det av stor storlek. Efter det kom vi inte mer än ett tiotal meter innan jag hörde ett annat ljud och tittade upp i ett träd. Där satt den här.

Nu satt ekorren inte stilla så länge men jag hann ta några bilder och jag insåg igen att jag önskar mig ett nytt objektiv. Nu är det verkligen inte något som jag har råd med men om någon känner för att ge mig ett objektiv så går det bra med det här. Till den dagen kommer (år 2050 eller något liknande) så försöker jag ta så bra bilder som möjligt med utrustningen som jag har.

Jag trivs helt klart bättre med min gamla kamera även om kvalitén på bilder blir lite sämre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar