onsdag 19 februari 2014

Var skeptisk

Senaste gången som vi beställde hundmat från Animail beslutade jag att vi även skulle köpa en flaska Tropiclean. Yana har som jag nämnt tidigare sett rätt ful ut i munnen och även om jag nu har skrapat hennes tänder så har det inte sett så bra ut. Tanken har varit att vi ska försöka få bort tandsten själva och lyckas inte det så blir det rensning hos veterinär. Jag tyckte att det var rätt dyrt med TropiClean men det kändes värt att prova eftersom det inte gör någon skada. Även om Yana är frisk och pigg så blir hon snart 9 år och jag vill undvika att droga ner henne om det inte är nödvändigt. Jag gav sambon i uppdrag att borsta Yanas tänder med TropiClean varje dag och så har det blivit. Nu har vi använt TropiClean varje dag i lite över en vecka och det syns faktiskt en stor skillnad. Om det blir så pass bra att hon slipper få tänderna fixade hos veterinär återstår att se men det fungerar helt klart bättre än vanlig hundtandkräm.

1 kommentar:

  1. Härligt att det funkar för er, jag hoppas på bra resultat på katterna också men det är så mycket svårare att få titta dem i munnen ordentligt när de vet att man ska göra det. Det är inte som med (de flesta) hundar, att man bara kan ta sig en titt när det passar. Katters tänder är ju så yttepyttesmå.

    SvaraRadera