lördag 3 augusti 2013

En fördel

Det är svår att tro det men det finns en fördel med att sitta här och det är att jag fullständigt skiter i allt möjligt tjafs bland colliefolk. Min energi räcker inte längre till att bry mig om sånt som är oviktigt för mig. Jag nöjer mig med att konstatera att en del hunduppfödare borde föda upp vandrande pinnar istället. Det finns bra kennlar och det finns värdelösa. Mina åsikter har jag givetvis kvar och jag skulle inte råda någon att köpa valp från kenneln som Toker (Vilda-meduza crackerjack) kom från.

3 kommentarer:

  1. Jag hade i min enfald ingen aning om att Uzies uppfödare hade så dåligt rykte i belgarvärlden och att han skulle komma att kräka fram över 20 kullar på fem år efter att Uzie föddes, hade jag vetat det hade jag INTE köpt från den kenneln. Skulle heller aldrig råda någon att göra det eller göra det själv i framtiden. Du har alldeles rätt i att en del uppfödare borde ägna sig åt pinnar istället för RIKTIGA levande djur.
    Hoppas du mår bättre dag för dag nu, det är jäkligt lätt för mig att sitta här och låta klämkäck men jag menar det. Jag hoppas verkligen att mörkret kan lämna dig så att ljusare tankar och känslor kan komma in.

    SvaraRadera
  2. Jag har också slutat engagera mig i colliediskussioner, och det är så himla skönt!! Och jag håller helt med om Toker + Kajs uppfödare, rekommenderar inte den uppfödaren till någon! Ta hand om dig!!

    SvaraRadera
  3. Det gör du rätt i ! Finns mycket annat att lägga energin på som leder till vettigare saker. Tänker på dig och hoppas att du börjar att må bättre.

    SvaraRadera