tisdag 5 mars 2013

Jaha nu ska bävern dö

På morgonen träffade vi på två jägare som var ute efter bävern. Hade det varit markägaren så skulle jag ha en viss förståelse men så är inte fallet. Markägaren träffade jag på för någon vecka sedan och han hade inget emot att bävern åt upp lite träd för honom. Han tipsade mig även om ett bra ställe att fota bävrarna på under vår/sommar. Nu är det inte bara jag som bor här som tycker att det är roligt att en bäver håller sig nära byn utan flera tycker att det är roligt att ha möjligheten att få se den. Jägaren bor inte ens här utan är en som har ett sommarhus i byn. Så fort det dyker upp bävrar i närheten av byn så dyker han upp för att skjuta dem. Att skjuta en bäver bara för att skjuta den och att sedan jaga så pass nära byn ger jag inte mycket för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar