torsdag 14 februari 2013

Vimsigheten drev oss till att klampa i skidspår

Jag gjorde ett par tappra försök på fm att träna Lexus men gav upp fort. Han var så vimsig så det var verkligen ingen mening att försöka göra något. Jag noterade igår att det fanns ny firmware till min kamera så jag laddade ner den. (Titta på er kamera tillverkares hemsida om ni vill veta om det finns ny firmware till era kameror). Jag tog med mig kameran och vimsig hund och gav mig ut. En svag förhoppning hade jag att få se bävern idag igen och ha chansen att ta bilder från ett bättre ställe. Enda spåren jag kunde se var från igår så jag gav upp hoppet och fortsatte. Jag kunde konstatera att någon hade åkt skidor precis var jag brukar gå. Min fint nedtrampade runda gillade tydligen skidåkaren, eftersom det har snöat i ett par dygn så är det rätt mycket snö.
Min artighet har gränser och jag promenerar inte i en halvmeter snö bara för att undvika att förstöra skidspår. Väljer man att åka skidor var det syns att människor går får man skylla sig själv.
Rådjuren höll i vanlig ordning ett öga på oss. Snart måste min blogg kunna slå rekord i bilder på rådjur. Ska ta och snygga till Lexus i kväll för imorgon ska han och Freyja få träffa veterinär. Det handlar bara om vaccinering av båda. Freyja skulle ha blivit vaccinerad för ett par veckor sedan men eftersom hon löpte kändes det onödigt att åka till veterinär. Lexus har inte fyllt ett år än men det kändes vettigt att vaccinera båda på en gång och enligt skk regler så räcker det att hunden är över 10 månader när 1 års vaccinationen görs. Får se vad veterinären tycker om Lexus form. Veterinären lindar inte in ord utan kommer man dit med en fet eller för mager hund får man höra det. Än så länge har jag inte fått klagomål på någon hunds hull och jag tycker att Lexus är i bra form. Freyja skulle kunna lägga på sig lite men även hon är i bra form

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar