onsdag 27 februari 2013

Stackars misshandlade hund

Det känns lite som om det är en tidsfråga innan någon granne kommer att tänka så. Lexus är rätt studsig av sig och det har resulterat i att han otaliga gånger har fått posten i huvudet. När jag plockar upp posten ur brevlådan har han en förmåga att då och då studsa rätt upp.Nu får vi mest reklam och räkningar så det är i alla fall inte tungt. I dag lyckades jag även knäa honom men då var vi i skogen så ingen såg det. Han studsade runt mig men en pinne som han var nära att fälla mig med och i den vevan fick han mitt knä i sidan. Lexus reagerar aldrig när jag råkar göra illa honom men jag får lite dåligt samvete även fast det givetvis inte är med flit.
Obligatoriska rådjuren.
Rådjur är det lite överallt men ibland är de något svåra att upptäcka och andra gånger är det lätt att se dem.
Det är ett rådjur som har lite rödare färg på pälsen och varje gång jag ser den tänker jag att den skulle bli en fin fäll. Hade jag jagat hade jag nog valt bytesdjur utifrån hur snygga fällar det skulle kunna bli. Nu tror jag inte att en rådjursfäll skulle överleva så länge här i huset så jag nöjer mig med att beundra rådjuret när jag ser den.
Sol och snö slår det mesta. Kameran har jag kvar för service folket ville först ha några bilder att titta på. Det ska bli intressant att få veta om de utifrån bilderna kan säga vad som är fel. För min del spelar det ingen roll om det är kameran det är fel på eller om det är jag som gör fel. Jag vill ha bättre bilder och är det jag som gör något fel vill jag veta det.

Nu är jag kanske lite partisk men jag tycker allt att Lexus är en stilig collie

6 kommentarer:

  1. Det tycker jag med! Jag är lika lite partisk...

    SvaraRadera
  2. Objektivt kan jag säga att han är en riktigt tjusig kille !
    Härlig sista bild på honom, ser ståtlig ut där han står :)

    SvaraRadera
  3. Härligt att läsa att det inte bara är jag som ser en stilig hund=)

    SvaraRadera
  4. Sista bilden kan jag tänka mig att ha som tavla! Helt underbar!

    SvaraRadera