måndag 18 februari 2013

Får man ingen leksak tar man det som finns

Jag körde ett väldigt kort träningspass nu på eftermiddagen med Lexus. Det blev lite träning av rutan och jag tänkte vara smart och bara belöna med godis så han inte skulle gå upp i varv. Jag tänkte att det var en bra plan med hade inte med i beräkningarna att Lexus är Lexus. Första gångerna tyckte han att godis var en okej belöning. Efter det började han gå på tok för mycket åt höger så jag fick kalla tillbaka honom. Sen gick han rakt in i rutan och jag gick fram och belönade. Sen såg det ut så här
Han tog en kon som belöning och rusade iväg i full fart. Det var bara att knata efter honom .

En kon var tydligen en väldigt rolig belöning för han skuttade runt en stund och tuggade på den. Han hade ingen större lust att lämna ifrån sig den men han lyssnade när jag sa till. Jag kan inte göra något annat än att skratta åt honom. Något säger mig att vi i framtiden kommer att göra att åskådare på tävlingar får skratta

1 kommentar:

  1. Det kommer att gå alldeles lysande, en hund som tar egna beslut och saken i egna tassar, kan bli hur kul som helst

    SvaraRadera