måndag 25 februari 2013

1 månad och en dag

Så lång tid har det nu gått sedan pengar drogs från mitt konto för linser som jag beställde av Nordiclenses. I dag kom äntligen linserna och jag är inte direkt imponerad av företaget. När det hade gått ca 2v från det att jag hade gjort beställningen på linserna hörde jag av mig till företaget. Det visade sig då att min order hade kommit bort och jag förstår att sånt kan hända. Nordiclenses bad om ursäkt för det och undrade då om jag ville att de skulle föra tillbaka pengarna till mig eller skicka linserna. Jag valde att de skulle skicka linserna, jag resonerade som så att när företag har klantat sig så brukar de se till att kunderna fort får sina varor. Så fungerar dock inte Nordiclenses utan det tog ytterligare ca 1½ vecka innan linserna nu äntligen dök upp.
Talgoxen som flyger iväg får symbolisera hur jag anser att man ska resonera om man överväger att handla av Nordiclenses. Låt den tanken flyg iväg fort.
Lexus tyckte att vi skulle följa spåren av älgko och kalv. Det tyckte inte jag
Obligatoriska rådjuret
I dag blev det min gamla kamera som fick följa med ut. Bilderna jag tar med k-5an saknar liv och jag ville se hur bilderna skulle bli med k10d. Det lutar nog åt att k-5an får ta en liten resa tillbaka till inköpsstället så får de ta en titt på den. Bilderna som jag tar med k-5an borde helt enkelt bli bättre än de blir. Skickar jag inte in den för service kommer jag bara att fortsätta fundera på om det är jag eller kameran som ställer till det. Är det inget fel på kameran så är det fel på sättet som jag fotar

3 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka till världen med skarpa kanter igen. Låt bli nya företag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i fortsättningen kommer jag att handla av företag som jag vet sköter sig

      Radera
  2. Å så trist att inte få det man beställer. Efter din påminnesle bode du haft dina linser inom ett par dagar samt lite kompensation.

    Men jag förstår inte att du inte höll med Lexus om att Ni skulle följa efter Ko med kalv....

    SvaraRadera