torsdag 20 december 2012

10 mån= mer energi än hjärna

Nu ska allt gå fort fort och att promenera fint i koppel är en svår utmaning. Skulle Lexus bestämma skulle vi springa.
Nu pågår avverkning precis på andra sidan vägen från oss så promenader blir på vägen. Vi träffade på en från byn och en som jobbar med avverkningen när vi skulle ut på promenad. Lexus är fortfarande lite osäker på en del människor här i byn vilket resulterar i att han skäller på dem. När vi är på andra platser är han inte lika osäker på människor så till viss del tror jag att det beror på att det inte är så ofta man träffar på någon här utan hund. Människor som har hund med sig är han inte osäker på och inte heller människor som också är ute och går. Alla som står stilla är han däremot skeptisk mot. Nåväl han skällde på personen som bor här i byn och han som jobbar med avverkningen. Han som jobbar med avverkningen frågade om han fick låna Lexus och jag sa ja. Så han tog Lexus koppel och började gå och Lexus följde med utan problem. Han gick ett tiotal meter och vände sedan tillbaka mot mig och Lexus knatade bara på och var tyst.
Det känns inte riktigt som om jag förstår mig på Lexus logik alla gånger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar