fredag 12 oktober 2012

Och ute faller snön

Jag är inte så road av det men Lexus däremot är glad.

Jag och kameran är fortfarande inte vänner. Skärpan hamnar fel hela tiden och nu börjar jag luta åt att det är något tok med kameran. Jag hade hoppats att en uppdatering av mjukvaran skulle lösa problemet men jag får tyvärr konstatera att det inte har gjort det. Det skulle kunna vara att jag gör något fel men det känns inte helt troligt. Jag får sämre bilder med den här kameran än vad jag fick med min gamla och den här ska ha snabbare autofokus. Det är helt klart surt att få så många misslyckade bilder. Jag satsar på att fota lite i helgen och blir det inte bättre så kommer kameran att skickas in så får någon kunnig titta på den

3 kommentarer:

  1. Hehe, och vilka härliga snöbollar han hjälpa till att dra in med pälsens hjälp :)

    För övrigt, Ni får gärna behålla snön däruppe ;)

    SvaraRadera
  2. Oj! hör att du upplever samma sak med din kamera som jag med min. Tog 58 kort på pojken och alla var små suddiga, värst var det med makron på men även med orginal objektivet. Skall fota mera i morgon och försöka komma på vad felet är.

    Eller också fick vi varsit måndags exemplar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du kommer på vad som är fel uppskattar jag om du berättar.

      Radera