torsdag 27 september 2012

Mycket störning

Det var ovanligt mycket störning igår på kennelklubben vilket jag ser som positivt. En grupp ägnade sig åt utställningsträning och sen var det ett par som tränade lydnad, mycket ljud och rörelse. Lexus och jag ägnade oss i vanlig ordning åt social träning, lättare kommandon och att titta utan att stressa upp sig. Jag är nöjd med den nivån och om jag kan få honom att behålla sitt lugn när andra tränar räknar jag med att han även kommer att kunna hålla sig lugn på tävling när vi väntar på vår tur. Det finns säkert många som tycker att mitt sätt att lägga upp Lexus träning är tokig men det passar oss. Toker gick lätt upp i varv och av honom så lärde jag mig vikten av att behålla ett lugn. Det är inte samma sak som att jag vill ha en hund som sover på plan utan det handlar om att ha en hund som tar det lugnt fast det sker saker runt om.

Jag hade med mig min kamera för en gångs skull men nu blev det inte många bilder. Det blev några bilder när de flesta hade åkt hem och mörkret gjorde det till en utmaning att få några bilder.
Kameran imponerade på mig, bilden är tagen med iso 12 800 och det är absolut mycket brus men det blev ändå en del hyfsade bilder. Att jag visar en bild tagen på långt avstånd beror på att jag inte vet hur den här personen ställer sig till att jag visar bilder på henne här i bloggen. Jag vet vad lagtexten säger så jag vet vad jag får göra, det handlar bara om att jag själv inte gillar att vara med på bild och då är det lättast att anta att även andra känner så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar