söndag 2 september 2012

Ett litet bidrag

Min plan är som jag har nämnt tidigare att försöka plocka lingon så att jag har råd med en ny kamera. Helt realistiskt är det inte men lite pengar lär jag få ihop i alla fall. Med tanke på att jag är en halvmeter längre och dubbelt så tung som alla import bärplockare så kommer jag aldrig komma i närheten av mängden lingon som de plockar.
Mitt mål var att få ihop 10kg på två timmar men jag tyckte att det kändes som 6-7 kg. Det jobbigaste var inte att plocka utan att bära hem lingonen. Väl hemma blev jag glatt överraskad när jag vägde lingonen och kunde konstatera att det var 13kg. I år får man väldigt dåligt betalt för lingon men priset brukar stiga när alla import bärplockare åker hem. Och även om det är dåligt betalt så blir det ett bidrag till en ny kamera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar