tisdag 3 juli 2012

Lite skräp borta

Sambons semester började den här veckan och det har vi firat genom att slänga en massa skräp som fanns i garaget. Inte så kul men skönt att få lite mer plats.
När Toker var liten så läste jag med sikte på 10:an och sedan har den bara legat i bokhyllan. Jag plockade fram den för någon dag sedan och började läsa den på nytt. Jag har kunnat konstatera igen att det är en bra bok. Träningen med Lexus går rätt bra, jag har lärt mig att planera träningen bättre. Nu låter det väldigt seriöst men så är det inte utan nu beslutar jag mig innan vi börjar träna vad vi ska träna och beslutar mig för kriterier. Klarar han inte kriterierna så gör jag det helt enkelt lättare. Jag har däremot väldigt svårt för att vänja mig vid att få in Lexus på höger sida när vi tränar utgångsposition och det är mitt fel att det tar så lång tid att träna in det. Att försöka byta till att få in honom på vänster sida känns korkat eftersom han vill gå in på höger sida och gå bakom mig. Att träna om mig är nog den största utmaningen för tillfället.

1 kommentar:

  1. Det är så det brukar vara. Dvs hundarna brukar vara lätta att lära men de 2-bentade kan kr'va en ängels tålamod.......

    SvaraRadera