fredag 15 juni 2012

Nej min hund behöver inte älska allt och alla

Nöjd Lexus med älgben

Toker och Lexus är varandras motsatser när det kommer till socialitet. I Tokers värld så älskade alla honom och han älskade alla. I Lexus värld så är det ett par människor som är viktiga och resten ignorerar han eller skäller på. Nu finns det både fördelar och nackdelar med båda varianterna men jag kan inte säga att jag föredrar en översocial hund. Det enda som jag kommer att kräva av Lexus på sikt är att han ska klara av tandvisningen i klass 1 och bli hanterad av människor så mycket som är nödvändigt. Det är precis samma sak som jag krävde av Toker men i hans fall handlade det mer om att inte studsa på domaren av glädje. Jag älskar inte allt och alla och har inget behov av att ha en collie som är som en labrador.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar