torsdag 24 maj 2012

Spar era pengar

Nu har jag läst ut den sista delen i Digitalfotografi: lär dig yrkesfotografernas hemligheter-steg för steg av scott kelby.  Jag har konstaterat att det är tur att det mesta av böckerna betalades med ett presentkort. Första delen/boken kan jag rekommendera till någon som precis har skaffat sin första systemkamera. Det är en del grundläggande information och förklaringar i den. De andra två delarna/böckerna har garanterat någon som vill syssla med studiofotografering nytta av. En förutsättning för det är dock att man har en rätt tjock plånbok för det är mycket saker som man ska ha för att kunna testa tipsen.

Nu har jag inga planer på att någonsin ägna mig åt studiofotografering så jag kan inte påstå att jag kände att böckerna gav mig så mycket. En del tips kommer jag att prova men det mesta var självklarheter som alla som har ägt en systemkamera ett tag har kommit på själva. Återkommande självklarheter i alla böckerna var att man ska ha så lågt iso tal som möjligt, använda stativ och fota från udda vinklar.

visit tracker on tumblr

1 kommentar:

  1. Ja ibland blir man lite matt på alla attiraljer de tycker man behöver använda.

    tycker just nu det är lite roligare att plåta med mobilen och olika appar.

    SvaraRadera