söndag 1 april 2012

Hagel,snö och spår

Planen var att lägga spår och sedan promenera en stund. Vi var lite nyfikna på om Freyja skulle ha mognat något sedan i höstas. Medan jag lade spåren började det hagla lite men värre väder har jag varit med om.
När jag var klar med spåren åkte vi en bit för att ta en längre trevlig promenad. Vi hann inte gå långt innan det började se mörkt ut på himlen.
Sen började det snöa ordentligt och vi tog kortaste vägen tillbaka till bilen.

Yana och Freyja var inte så störda av snöandet utan det var nog mest jag som fort ville till bilen. På vägen hem stannade vi till för att gå spåren. Nu blev det inte så lång liggtid som vi hade tänkt oss men så blir det ibland.

Yana fick ett personspår med en del vinklar. Det gick som jag hade räknat, bra med andra ord.

När det var dags för Freyja att spåra så hade snöandet ökat och det blåste ordentligt. Hon spårade mer koncentrerat och noggrannare än vad hon gjorde i höstas vilket var kul att se. Nu får vi bara hoppas att snön försvinner fort igen så att vi kan komma igång på riktigt med spårträning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar