onsdag 14 mars 2012

Hundarna har tränat mig väl

Något av det lustigaste med bayrarna är att de gör en stor skillnad mellan mig och husse. Husse är gud och jag är deras personliga betjänt. Tragiskt nog så lyckas de manipulera mig väldigt bra. Igår bakade jag bröd och eftersom det tar ett tag för bröd att svalna fick de ligga framme i köket. Hembakat bröd är något som även hundarna uppskattar. Eftersom jag är medveten om det så låg brödet så att de inte skulle kunna sno. På kvällen så kom Freyja fram till mig när jag satt i soffan och hon visade att hon ville något genom att gå ut från vardagsrummet och sen stanna och stirra på mig. Jag trodde att hon ville gå ut så jag reste på mig och gick ut i hallen. När jag hade tagit mig till hallen skuttade hon ut i köket och gick fram till platsen var brödet låg och stirrade uppåt. Nu är jag som sagt ganska lätt manipulerad när det kommer till hundarna så givetvis blev det varsin brödbit till Freyja och Yana.
Samma teknik används när de vill ha en morot att gnaga på. Enda skillnaden är att de då går fram till kylen. Det enda som stör mig lite med det här är att frågan är om hundarna är smartare än vad jag är.

Nu har det här inget med hundarna att göra men jag måste ändå passa på och tipsa om den här kamerasimulatorn. När jag var väldigt förvirrad när det kommer till Iso,bländare och slutare så tyckte jag att den här hjälpte mig att förstå sambandet på ett enkelt sätt.

1 kommentar:

  1. Jag tackar för tipset!

    Och visst är hundarna smartare än oss. De lyckas ju allt att få det mesta och det bästa av oss ;)

    SvaraRadera