torsdag 9 februari 2012

Lite orättvist är det allt

att skoterspåren håller för hundarna medan jag bara sjunker ner.

Freyja

Freyja

Yana spanar
Solen lyste så fint idag och lockade ut mig och hundarna. Det har varit grått och trist ett tag så det var underbart att få se solen. Vi hann även med en nära döden upplevelse, för att ta sig någonstans så måste man gå en bit på vägen genom byn. Det är inte mycket trafik här men i perioder så är det en del timmerbilar. Vägen man måste gå på är lite krokig och när vi kom till en krök så hörde jag att det kom något större fordon efter oss. Eftersom ingen av hundarna bryr sig om fordon så knatade jag på sen såg jag att det kom en personbil mot oss. Från det att jag såg timmerbilen till att timmerbilen såg personbilen kändes det som långa sekunder. Nu hann både personbilen och timmerbilen stanna men lite nervöst var det allt. Det finns alltså inte plats på vägen för ett större fordon+personbil+gående.

1 kommentar:

  1. När solen skiner och snön ligger så där härligt, då gillar jag verkligen vintern. Men när vi red hem igår så blev det sådär rått att näsan klibbade ihop och det sved på kinderna.

    SvaraRadera