onsdag 15 februari 2012

Inga mer kakor med kakao

Jag har en stor förkärlek till allt som innehåller socker och fett. Kladdkaka har under många år varit en sån kaka som jag bakar när jag är sugen på något gott. För ett par månader sedan så noterade jag att jag alltid dagen efter som jag hade ätit kladdkaka fick en hemsk huvudvärk och mådde dålig. Jag provade att baka med mindre kakao men det hjälpte inte. Lösningen blev helt enkelt att inte baka kladdkaka för att tillbringa dagen efter med att så pass dåligt var det inte värt. Igår bakade jag en tigerkaka, jag tänkte att det borde gå bra eftersom det bara är lite kakao i den och jag tänkte inte trycka i mig en hel tigerkaka. Jag åt 2-3 skivor igår och idag har jag haft en jäklig huvudvärk igen. Tragiskt nog så är det nog dags för mig att inse att jag inte längre kan äta kakor med kakao i. Så länge som jag kan äta mjölkchoklad godis så går inte världen under

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar