onsdag 28 december 2011

Min fantastiska logik

När jag lullar runt i skogen händer det att jag blir förvånad över att det plötsligt finns stora stenar på platser som det aldrig har funnits någon sten på tidigare. Oftast så har "stenarna" öron och brukar skutta undan när jag kommer. Det hindrar mig inte från att fortsätta att tro att det är stenar när jag är ute fast jag vid det här laget borde veta att stenar inte magiskt dyker upp utan det är alltid älgar. När jag tittade ut genom fönstret i vardagsrummet kunde jag konstatera att det hade dykt upp en grå klump på en stolpe i kanten av tomten. Första tanken var att det var en katt och sedan kom min hjärna igång. Sannolikheten att en katt sitter på en stolpe är nog inte så stor så jag tittade en gång till och det var inte en katt.

Jag funderar på om det är en slaguggla men mina kunskaper om fåglar är minimala. Om någon vet vad det är så får ni gärna upplysa mig

2 kommentarer:

  1. Tack för träningstipsen, ska se om föräldrarna har en stege hemma någonstans :)

    Önskar att jag kunde hjälpa dig med ugglan, men tyvärr. Är den enda i familjen som är helt tappad när det gäller fåglar ;)

    SvaraRadera