lördag 17 december 2011

Försök att fånga hund

En av fördelarna med att bo i en liten by är att alla i stort sett vet var hundarna i byn hör hemma. Vi som har hundar kan nog i många fall även namnen på de andra hundarna i byn. I morse när vi var ute med hundarna så dök en annan hund upp. Nu är det inte helt lämpligt med lösa hundar som springer runt på vägen så jag tänkte att jag skulle få med mig den. Sambon fick ta Yana och Freyja och jag gav mig på uppgiften att fånga hunden. Vi visste båda vad hunden heter och var den bor så min plan var att i första hand få bort den från vägen. Tyvärr så hade den inget halsband på sig och jag hade inget extra koppel på mig. Oftast så har jag ett retriverkoppel i fickan i fall man träffar på någon hund. Det var inget större problem att få hunden att följa mig för han lyssnar på sitt namn. Jag såg till att få honom ut på ängen och under tiden hann sambon hem med våra hundar och ringde hundägaren. Ägaren dök upp efter en kort stund och hunden fick åka hem igen.

Dagens lärdom blir att alltid se till att ha ett retriverkoppel i fickan för med jämna mellanrum så har man behov av det.

1 kommentar:

  1. Var en lös hund när jag var ute med Shakira. Men blev glad när jag hörde att den vände och sprang tillbaka. Hundarna här är så agresiva.

    SvaraRadera