tisdag 15 november 2011

En av skogsägarna blev utskälld

Jag promenerade runt vid ån igår med Yana, hon skuttade runt och jag tänkte på att det var roligt att det fanns någon bäver kvar i ån. Jag litar på att Yana inte drar iväg efter rådjur eller älgar så hon fick springa en bit framför mig. När hon rundade en krök på stigen så började hon skälla och jag tolkade det som om det var en älg eller något liknande så jag tog det med ro och ropade på henne. Hon kom till mig och det visade sig att det inte var en älg utan en av skogsägarna här. Jag bad givetvis om ursäkt men han tyckte inte att det gjorde något. Han berättade att det var mycket älgspår en bit bort och jag förklarade att jag litar på att Yana inte drar efter älg. På det sa han att inte gör det något om hon jagar älg men att jag får passa så att hon inte blir vargmat. Det var ett tag sedan som jag såg några vargspår så jag trodde att det var tomt i närheten men det verkar det inte som om det är.

1 kommentar:

  1. Susanne med Bea och Zally17 november 2011 kl. 20:57

    Lite kymigt med varg inpå knutarna!

    SvaraRadera