måndag 31 oktober 2011

Jag trivs inte

Jag trodde att jag skulle tycka att det var skönt ett tag att vara utan en hund som måste aktiveras för att vara vettig. Det var trevligt ett par dagar men nu trivs jag inte alls. Yana och Freyja är trevliga på alla sätt och vis men de är inte så krävande som jag skulle önska. Inte heller känns det som om jag kan börja peta på dem när de sover bara för att jag vill göra något. Risken är även att de på sikt kan bli lite griniga när de inte får sova.
Yana ser inte galen ut på grund av bristen på sömn utan hon är koncentrerad. En favoritsyssla som Yana har i skogen är att skrämma upp tjädrar så hon koncentrerar sig så att hon inte missar någon.

2 kommentarer:

  1. Hon har sådan läcker färg :)

    SvaraRadera
  2. Behöver hundar sova???
    Det har inte Rumba fattat...

    Om du saknar sysselsättning är du välkommen att hjälpa oss att renovera valprummet. Vi ska försöka flytta dörren så att vi slipper kokta valpar bredvid kaminen.

    Annars förstår jag saknaden av en hund att aktivera. Jag vet inte hur jag skulle klara det.

    En stor kram från mig.

    SvaraRadera