tisdag 20 september 2011

Tack If

Idag fick jag veta att if kommer att betala ut livvärdet på Toker och det var jag inte helt säker på att de skulle göra. Jag ser det som ytterligare ett bevis på vilken skit distichiasis är.
Efter att jag avlivade Leo tog det inte ens två veckor innan jag köpte Toker och det kändes rätt. Nu däremot har jag ingen lust överhuvudtaget att skaffa en valp. Med tanke på att jag har fått avliva två hundar i ung ålder är det nog inte så konstigt.
Tokers aska har inte blivit hämtad än så det måste ordnas någon dag. När Toker avlivades så fick vi alternativet att hämta askan i Falun eller Mora eller få den skickad till Malung för en kostnad av ett par hundra. I det läget tänkte jag inte helt logiskt utan tänkte att eftersom vi ändå är i Mora ibland och tränar så kunde vi hämta askan där, eftersom jag inte har någon hund så tränar vi inte i Mora. Som jag känner nu kommer Tokers aska att spridas i skogen eftersom det var där han var lyckligast. Om jag håller fast vid det så kommer jag att höra med markägaren om det är okej

2 kommentarer:

  1. Om ni kommer till Mora en eftermiddag så bjuder vi på mat. Jag jobbar till 16 men efter det är det lugnt. Säg till så gör jag en lasagne. Då får ni en anledning i alla fall att åka till Mora och inte bara för att hämta Toker.

    Låt det ta den tid som behövs innan det blir en ny hund. Du känner det i hjärtat när det är rätt och dags.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att vi tar oss till Mora nästa vecka. Har inte ens kollat upp vad det är för öppettider hos distriktsveterinärerna. Jag hör av mig när jag vet något

    SvaraRadera