måndag 18 april 2011

Hur korkade är människor egentligen?

Den frågan funderar jag över efter att ha letat efter en beg hundbur på blocket. Skulle jag sälja en bur så skulle jag uppge vad det är för mått på buren och om jag hade med en bild i annonsen så skulle den vara på buren jag säljer men så tänker tydligen inte alla. Efter att ha läst igenom åtskilliga annonser var det enbart står vad personen haft buren i för bil eller vilken ras de har haft i buren börjar det kännas lite hopplöst. Bästa annonserna alla kategorier är dock var det står att buren är i hyfsat skick och att buren som är till salu påminner om buren på bilden i annonsen. Man kan få in en hamsterbur utan problem i alla bilar så hur i helvete ska jag veta vad det är för storlek på buren när de bara uppger vad det är för bil som de har haft buren i. Med lite tålamod tror jag nog att jag skulle kunna vika ihop Yana och få in henne i en liten bur så att ange vad det är för ras som har haft buren säger mig inte något. Om jag hade haft en tjock bunt med sedlar skulle det inte vara något problem för då hade jag köpt en mim variocage dubbelbur storlek xxl. Om det finns någon som har 7000kr för mycket i fickan så tar jag tacksamt emot pengarna

2 kommentarer:

  1. Vi hade turen att hitta en halvbur från Robust på blocket. Den hade legat ute rätt länge, kanske för att den var skräddarsydd till en speciell bilmodell. En bilmodell som vi råkade ha :) Det stod ingenting i annonsen om vilken hundras som huserat i buren tidigare .... men säljaren tappade hakan när vi hade Gåva med oss till dörren. Hon hade nämligen också kortis.... Vad är oddsen för det? ;) Hoppas du hittar något vettigt och på rimligt avstånd.

    SvaraRadera
  2. Haha ! Det är hopplöst !! Mått är det enda man vill veta och ringer/mailar man för att fråga så har de inte ens mätt den.
    Skandal !!
    Hoppas ni får tar i någon bra bur !

    SvaraRadera