måndag 24 januari 2011

Kan det vara så enkelt?

Jag trodde faktiskt att det skulle bli poäng på apport momentet på tävlingen men nu blev det inte så. Att jag trodde att det skulle bli det hänger ihop med att Toker har tagit apporten varje gång när vi har tränat. Även nu efter tävlingen så tar han apporten utan tvekan. Det har gjort att jag har börjat fundera lite. Tidigare var min teori att han inte ville ta den på tävling eftersom den luktar annorlunda men sen kom jag på att han även har tagit en apportbock som tillhör Åsa och Kent utan problem.

Det har gjort att jag nu börjar fundera över en annan teori. Toker har lätt för att bli distraherad så nu funderar jag om det är så att han blir för distraherad på tävling när TL kommer fram till mig och ger mig apporten att han därför inte riktigt är med när jag säger apport. Jag tycker själv att det låter jäkligt långsökt men jag tror att det är värt att prova hur han reagerar under träning om man utför momentet tävlingsmässigt med en egen apport.
Än har jag inte gett upp hoppet om poäng i apportering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar