fredag 28 januari 2011

Hemma från veterinären

Veterinären trodde att Toker har fått någon bakterie i magen eller tarmarna. Det blev en spruta med antibiotika och så fick jag med mig tabletter som han ska äta under helgen. Nu är det skonkost som gäller ett tag framöver och idag får han inget att äta alls och i morgon ska han bara ha välling. Förhoppningsvis kommer han att kunna börja äta vanlig mat igen om ca en vecka. Det var en lättnad att det inte var något som hade fastnat i hans tarmar. Nu hoppas jag att han fort piggnar på sig igen så jag får tillbaka min stök hund.

På vägen ut hann jag även göra en jägare besviken igen. Han frågade vad Toker är för ras och när jag svarade korthårig collie fick jag höra den vanliga besvikna sucken. Alla jägare jag har träffat på har utgått från att Toker är en jakthund. Nästa som frågar vad han är för ras kommer att få svaret jakt collie

2 kommentarer:

  1. Yuffie vet exakt hur eländigt det kan vara. Krya på dig Toker!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Toker! Hoppas magen blir bättre snart!

    SvaraRadera