onsdag 1 november 2017

Tror inte att det hjälper men skadar inte

För någon dag sedan när vi var ute på promenad så såg vi att en man höll på att sätta upp hastighetsskyltar i byn. De visade sig att vem/vilka det nu är som beslutar om skyltar hade kommit på att det kunde vara bra med skyltar mitt i byn som påminner om den lagliga hastigheten.
En annan lösning hade kunnat vara att dela ut fotanglar till folket här i byn. Givetvis inte till alla då eftersom en del som bor här kör som idioter. Personligen så tror jag att fotanglar hade varit mer effektivt och så hade det gynnat verkstaden i byn. Någon svårighet att hinna kasta ut dem ser jag inte i alla fall inte på raksträckorna. På morgonpromenaden idag gick det inte att se någon effekt av skyltarna och tyvärr tror jag inte heller att det kommer att bli det. I början av byn satte de upp en skylt med en anka på på grund av att några som bor vid vägen har en drös djur och de vandrar runt på vägen ibland. Jag hade tyckt att det skulle ha varit bättre med en sådan här skylt som täcker in allt i byn men ingen jäkel frågade mig=).

1 kommentar:

  1. Införskaffa en spikremsa och klä den med granris. (y) *skrattar elakt*

    SvaraRadera