tisdag 7 november 2017

Piggare och gladare

Beskriver Lexus rätt bra nu. Nu var han pigg och glad innan medicinen också men det har blivit mer nu. Jag försöker hitta en lagom dos på medicinen nu och då är det bara att prova sig fram. Veterinärens råd följs givetvis och de var att Lexus skulle få en dos för 20kg hund de första två dagarna och sedan var mitt förslag att hans dos skulle minskas så att han får för en 7kg hund varje dag. Nu är det upp till mig att avgöra om dosen för 7kg hund är lagom eller inte. Den här veckan ökas motionen upp till en nivå som den tidigare var på och så tänkte jag fortsätta med 7kg dosen till helgen och då får jag avgöra om det fungerar bra eller inte. Jag hoppas på att kunna sänka dosen men får se. All medicin sliter på kroppen på något sätt och då känns det bra om jag kan hitta lägsta dos som fungerar för jag vill att Lexus håller länge till.

3 kommentarer:

  1. Skönt att det fungerar! ❤
    Jag gillar också så låg dos som möjligt av två skäl. Dels för kroppen att ta hand om och dels för att kunna öka om/när det behövs.
    Massor av kramar till dig och Lexus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det absolut. Jag hoppas bara att jag klarar av att läsa av Lexus rätt så jag vet om det går att minska eller om jag borde öka.
      Kram

      Radera
  2. Jag tycker att det är en bra plan, hoppas att det funkar med låg dos och kanske komba med något fodertillskott också. Håller tummarna!

    SvaraRadera