tisdag 12 september 2017

Det kan vara bra att tänka ibland

Det missade jag helt att göra i morse. En bit utanför byn läggs det ny beläggning på vägen. Det kan jag inte klaga på för det behövs med tanke på hur vägen ser ut. I morse när jag lullade runt i min egen lilla värld tänkte jag att det gick bra att gå där, tänkte bara att hundarna kunde gå på sidan om vägen. Det gick inte så bra vilket alla som inte är helt korkade skulle kunna räkna ut. Än så länge har jag skrubbat golven en gång med medel som man tar bort tjärfläckar på bilar med. Det fungerade bra men det är inget medel som jag vill ha på hundarna så därför är det en massa svarta fläckar på nytt på golven.
Tidigare blev det dock hela tassavtryck av hundarna så mängden skit på tassarna har minskat. Med lite tur kommer jag lyckas komma ihåg det här och promenera på andra ställen

3 kommentarer:

  1. Åh nej! Vilken tur ändå att tjärmedlet funkar, asfaltstjära är ju helt hemskt annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som om det borde vara straffbart att vara så korkad som jag var

      Radera
    2. Ibland slår man sig själv med häpnad, på helt fel sätt. :D

      Radera