måndag 10 juli 2017

Peka finger åt bilister

Det händer inte så ofta att jag gör det men ibland kan jag inte motstå den impulsen. Den här morgonen blev det så. Sambon är borta så jag promenerar själv med hundarna. I morse gick vi på vägen genom byn och eftersom jag inte tillhör kategorin dumfolk så går jag varken mitt i vägen eller låter hundarna sväva runt hur som helst. När jag märker att det kommer en bil kortar jag alltid ner hundarnas koppel och de går på min vänstra sida. Vi tar alltså inte upp någon stor bit av vägen och när det är fri sikt och inga andra bilar i sikte förväntar jag mig att bilister håller ut. Så resonerade tydligen inte idiotföraren i morse, den körde fort och passerade oss på max en meter. När sådant sker åker mitt finger upp rätt automatiskt. Egentligen borde jag väl ta och montera någon form av bälte runt min midja med en metallpinne som sticker ut en meter på min högra sida. Passerar man då för nära mig får man fina märken längs sidan på bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar