måndag 10 juli 2017

Ibland förvånar hon mig

Jag beslutade att hundarna skulle få ägna sig åt lite hobbydrag idag igen. Min misstanke var att Freyja skulle ledsna efter ett tag på att dra mig men jag har inte alltid rätt.

Färden gick i vanlig ordning till Åckensjön, brukar inte vara mycket trafik på vägen om det inte är någon pågående avverkning längre bort. Min tanke var även att de skulle kunna få plaska lite i Åckensjön. Båda var rätt duktiga på att dra på vägen dit så jag hade en behaglig promenad. När vi kom fram till Åckensjön fick de bara dricka lite.
Det var rester av att någon grillat där och lite skräp låg överallt så jag ville inte att hundarna skulle gå runt så mycket. Min logik säger mig nämligen att om man lämnar skräp efter sig finns risken att man även haft sönder någon glasflaska.
Sen började vi vandra hemåt och det gick lite sämre. Freyja traskade på som ett litet lok medan Lexus mest visade frustration vilket gjorde att han skällde. Det brukar vara ett tecken på att han är trött i huvudet. Jag tycker inte att det borde ta så mycket på huvudet att bara traska och dra men det gör det kanske?
Som synes så drar inte Lexus och så var det större delen av sträckan hem. Freyja verkade uppskatta det och med tanke på att hon inte alls uppskattar koppelpromenader så blev jag förvånad. Känns alltid bra att kunna variera motionen de får också för jag vill att de ska hålla så länge som möjligt

1 kommentar: