måndag 24 juli 2017

Det finns en gräns för hur länge man kan skjuta på saker

Inte helt otippat eller ovanligt så började dagen med promenad med hundarna. På promenaden träffade vi på en annan hundägare i byn och den hunden är en av Lexus favoriter. Det räcke med att han ser henne för att han ska bli glad. Nu är det inte så konstigt för det är en trevlig och söt hund. När jag inte hade kameran uppe stod de så fint bredvid varandra men så fort jag tog upp kameran var det slut med det.

På lunchen ville sambon plocka hjortron så det gjorde han, Freyja gick runt och åt hjortron och jag och Lexus gjorde inget vettigt alls.
Sedan hittade Lexus ett dyhål eller något liknade...
Jag insåg att det inte gick att skjuta på tvätt av Lexus längre utan det var bara att ta itu med det när jag kom hem. Lite renare blev han allt. Det hade behövts ytterligare en schamponering men det får duga.
Jag är den första att erkänna att han borde tvättas oftare men är han lös på promenad så plaskar han alltid runt i vatten/dy eller vad han nu hittar så att hålla honom ren ser jag som en omöjlighet. Det finns säkert någon som orkar tvätta sin hund några gånger per vecka under vår/sommar/höst men jag orkar då inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar