lördag 24 juni 2017

När jag blir nördigt glad

Jag kände mig lite slö idag så det blev ett objektiv som inte väger så mycket som fick följa med. Det valet ångrade jag lite för jag hade haft längre brännvidd med ett annat objektiv. Promenaderna nu går mest på skogsvägar så att hundarna kan vara lösa men risken att störa något vilt är så liten som möjligt. Man ska ha respekt för de vilda djuren året runt men givetvis mer nu när de får ungar. Vädret växlade fort och ofta. Ena sekunden sol och nästa regn.


Hittade några jungfru Marie nycklar som blommade och givetvis blev det bilder på det.
Medan vi gick där var det något som fick mig att titta in i skogen på min vänstra sida och jag noterade något konstigt. Min första tanke var att det var en underlig utväxt på ett träd och sedan vaknade min hjärna och berättade att det var en lappuggla. Jag har ingen aning om hur vanliga/ovanliga de är här men jag blev löjligt glad över att se en för jag har aldrig sett någon tidigare.
Fler bilder på lappugglan finns det i min fotoblogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar