söndag 5 mars 2017

Jag borde veta bättre

Det finns en del regler man lär sig fort när man bor med en bayersk viltspårhund. Eftersom jag har delat hem med bayerska viltspårhundar sedan 2006 så borde reglerna sitta ordentligt i ryggmärgen. Den viktigaste regeln är att aldrig någonsin lämna en bayrare ensam i ett rum var det finns något ätbart på ett bord/köksbänk eller liknande. De är stöldaktiga och tycker om allt ätbart. Igår fungerade min hjärna inte så bra för jag lät en bit brieost ligga framme när jag gick ut för att röka. Hundarna hängde med mig ut i trädgården och efter en stund ville Freyja gå in. Jag släppte in henne och efter ytterligare en stund gick jag och Lexus in. Det var en nöjd Freyja som var inne och någon ost fanns inte kvar. En sak som är bra i det hela är att både Freyja och Yana verkar/verkade tåla allt möjligt. Freyja är inte dålig i magen och verkar må som vanligt.

2 kommentarer:

  1. Hoppsan! :D Lottas Leica är precis likadan, hon drog i sig en jättebit gruyère för en tid sedan berättade Lotta - det ringde på dörren, det var Lottas bror och både hon och Rob gick dit för att öppna som två amatörer. När alla kom tillbaka in i vardagsrummet igen fanns det ingen ost på bordet. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får väl se det som att de är rätt smarta som passar på när tillfälle ges=)

      Radera