fredag 23 december 2016

Något så ovanligt

som två rena hundar. Att Freyja har tröja på sig beror på att hon fortfarande var lite fuktig i pälsen.


Av någon anledning så lyckades jag aldrig få Yana att acceptera att bli torkad med hårtork och Freyja har jag inte heller lyckats få att acceptera det. Lexus som däremot alltid är lite bökig när det gäller pälsvård, kloklippning, tandvård osv accepterar hårtorken utan problem. Jag hade egentligen bara tänkt tvätta Lexus men när jag började lägga in handdukar och hundschampo i badrummet försökte Lexus i vanlig ordning göra sig osynlig. Freyja däremot följde med in i badrummet så då fick hon bli tvättad först. Att tvätta henne är inte någon utmaning, hon står snällt stilla och skakar sig inte innan man är färdig. Lexus däremot skakar sig alltid minst en gång medan jag försöker schamponera honom så det är skönt med en lätt hund att tvätta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar