tisdag 6 december 2016

Min plan är förstörd

Tanken jag hade när jag planterade alla blommor i våras/somras var att de skulle vara duktiga och fröa av sig själva på hösten/våren. Helt enkelt så att jag inte skulle behöva göra något. Det är fint med mycket blommor men jag är inte riktigt villig att lägga så mycket tid på det. Därför planterade jag en blandning av ettåriga och perenner så att det garanterat kommer upp något nästa år. Tanken var att all tagets skulle fröa av sig ordentligt så att mängden blommor skulle öka för varje år. Min plan var det inget fel på men jag borde nog ha tänkt på rådjuren.
Rådjuren har nämligen ätit upp det mesta och givetvis har de riktat in sig på den lite dyrare sorten tagetes... Blir intressant att se om det kommer att dyka upp tagets på udda ställen runt byn, sker det vet jag att fröerna har spridits tack vare rådjuren.

1 kommentar: