söndag 3 juli 2016

Delar av den lite lätt vansinniga

tomatodlingen. Väldigt många av tomatfröna som jag sådde tog sig och när de började bli små plantor tyckte jag att det var lämpligt att spara 7-8. Den andra tvåbeningen i huset tyckte att det var för lite så det blev runt 20 plantor som fick bli kvar. Planen var nämligen att den andra tvåbeningen skulle skötta plantorna så fort de flyttade ut så då spelade det ingen roll för mig hur många plantor som fick leva. Så här ser det nu ut på ena sidan huset.
Nu kan man tro att det här är alla tomatplantor vi har men nej. 2-3 plantor bor på andra sidan huset, de fick inte riktigt plats här. Plantorna på andra sidan verkar trivas bättre för nu börjar det komma små tomater.
Jag är fortfarande rätt fundersam på vad sambon tänker göra med alla tomater för jag är inte överdrivet förtjust i tomater. Freyja äter givetvis och Lexus kan nog tänka sig någon men blir det tomater på alla plantorna så lär det bli rätt mycket

1 kommentar:

  1. Hurra för tomater! Mina småttingar som ska vara småvuxna börjar snart blomma, det är på tiden. :-)

    SvaraRadera