tisdag 24 maj 2016

Hur gick det med foderbytet då?

För ett tag sedan så fick hundarna börja äta Magnusson Meat och biscuit.
Kan börja med de positiva förändringarna:
  • Freyja fick blankare päls.
  • Lexus luktar mindre.
  • Bägge hundarna har mindre tandsten.
  • Båda gillar verkligen fodret.
Och så kommer jag tyvärr till det negativa:
  • Båda har fluffat till sig, mest Freyja dock (lagt på sig i vikt alltså)
  • Båda är konstant hungriga.
I längden så fungerar det inte med ett foder som de inte blir mätta av så trist nog får de bara äta upp maten vi har kvar och så får det bli något annat foder. Nu har de fått morötter och annat som bukfylla och det hjälper till viss del men bägge uppför sig ändå som de aldrig får mat.


Jag förstår att alla naturligtvis vill veta hur det går med en del av mina odlingar. Så här ser rabarbern och jordgubbsplantorna ut nu. Behöver rensas lite mer bland plantorna men det är inget jag ägnar mig åt när det regnar.

Inne har vi bara kvar en kruka med tomatplantor. De andra har fått flytta ut och lär väl dö nu när det är sex plus och regnar.


3 kommentarer:

  1. Jösses vad era tomater växer! Visserligen har jag valt en lågvuxen sort men ändå.
    Jag trodde att Magnusson hade blivit bättre med det där, jag testade det på Uzie för många år sedan men hon svällde upp som en boll pga allt vete i fodret. Vad trist att ni måste leta vidare, det är så jäkla tråkigt och jobbigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De största plantorna var så pass stora att de var så höga att de var lite böjda för att kunna stå på fönsterbrädorna. Jag hade inte räknat med att de skulle bli så stora så fort.

      Radera
  2. Jag körde något som hette Bento select till min. Ganska mycket frystorkade grönsaker I det. Men mätt var hon, hullet var enligt vetten bra, pälsen riktigt bra, luktade gott och man kunde småknapra lite på morotsbitarna när man var godissugen.....

    SvaraRadera